Wanneer u in Google zoekt op uw bedrijfsnaam, dan toont Google een blokje met uw bedrijfsgegevens. Deze samenvatting heeft Google zelf genereerd. Daar wordt ook de vraag gesteld “Bent u eigenaar van dit bedrijf?”. Als u daarop klikt, kunt u vanaf dat moment zelf beheren welke informatie daar getoond wordt.
Om dit te kunnen doen heeft u een Google-account nodig. Het aanmaken is gratis. Vervolgens kunt u bij Google verifiëren dat u de eigenaar bent.
Aanmaken van een account kan via deze link
Als u eenmaal als eigenaar erkend bent door Google, dan kunt u ook nog extra informatie toevoegen, waaronder een link naar uw website maken en reageren op de recensies.
Klanten kunnen hun recensies eenvoudig toevoegen via de knop “Een review schrijven”. Eventueel zelfs met een foto. Ook zij moeten dan wel een Google account hebben. Als u elke klant aan het eind van de opdracht vraagt om een recensie te schrijven, heeft u een eenvoudig marketingmiddel erbij.
En wat nog krachtiger is, als u de scores op uw eigen website toont. Hoe dat werkt, kunt u vragen aan uw websitebouwer.