Techniek Nederland
Zoeken

Inloggen

Onze leden

bullets

Onze leden uit de installatiebranche richten zich op ontwerp, advies, uitvoering, beheer en onderhoud van technische installaties. Onze leden uit de elektrotechnische detailhandel zijn detailhandels-, reparatie- en refurbishedbedrijven.

Kwaliteit en vakmanschap

bullets

Leden van Techniek Nederland staan voor kwaliteit, betrouwbaarheid en service. Of het nu gaat om een utiliteits- of infraproject, bedrijf of woning: u weet dat u vakmanschap in huis haalt.

Over Techniek Nederland

bullets

Techniek Nederland is de ondernemersvereniging van technisch dienstverleners, installatiebedrijven en de technische detailhandel. Meer dan welke sector ook maken wij technische ontwikkelingen praktisch toepasbaar en daarmee maatschappelijk relevant. 

Onze leden

bullets

Onze leden ontwerpen, leveren, installeren en onderhouden ‘slimme techniek’. Van zonnepaneel, warmtepomp, paneelbouw, badkamers en smart homes, tot snelle en veilige dataverbindingen, innovatieve verkeersoplossingen, complete technische en industriële installaties, steeds slimmere productielijnen en flexibele gebouwen. Op basis van kwaliteit, betrouwbaarheid, vakmanschap en service.

Altijd op de hoogte

bullets

Als brancheorganisatie volgt Techniek Nederland het branchenieuws op de voet. Vaak zijn wij zelf de bron van het nieuws, vanuit onze rol in belangenbehartiging of omdat we nieuwe producten of diensten voor onze leden hebben ontwikkeld.

Gerenommeerde kennispartner

bullets

Via diverse media houden wij niet alleen onze leden, maar ook andere partijen op de hoogte.
Volgt u ons ook?

primary

Kennis die we hebben, kunnen we beter delen

'De ontmoetingen binnen de learning community zorgen dat we meer vanuit ons gezamenlijk belang naar vraagstukken kijken. Ten eerste omdat we op die manier met een frisse blik kijken naar hoe we het in onze eigen organisatie doen. Tegelijk is het gewoon belangrijk om kennis met elkaar te delen; kennis die we in ons eigen bedrijf kunnen gebruiken om zaken te verbeteren', zegt Joeri Vermaas, manager HRM bij technisch dienstverlener Kuijpers. 'Dat delen is best lastig in een bedrijfstak waar veel mensen van oudsher de neiging hebben om de kaarten tegen de borst te houden.'

 

'In ons bedrijf hebben we een sterke familiecultuur, maar hoe kun je deze typische cultuurelementen op een ander bedrijf overdragen? Waar zit dat precies in, zo’n familiecultuur? Toch willen wij laten zien hoe bijvoorbeeld ons beleid voor het ontwikkelen en opleiden van medewerkers in elkaar zit; iets waarmee we denk ik wel vooraan lopen. Van andere bedrijven in de learning community kunnen wij leren hoe zij in hun organisatie systematiek en methoden toepassen. Dat is belangrijk om een snel groeiende organisatie als die van ons te managen. Ook met fiscale zaken, zoals een mobiliteitsbudget, lopen andere bedrijven verder voorop dan Kuijpers.

Wij zijn ervan overtuigd dat we alleen als bedrijven gezamenlijk de branche stappen verder kunnen brengen. Als HR-managers staan we best dicht bij elkaar, maar dat geldt echt niet voor alle afdelingen, of voor de directies in de bedrijven. Ik zie daarom meerdere rollen voor de learning community: zoals samen ervoor zorgen dat we de branche aantrekkelijk houden en met elkaar die ontwikkeling aangaan, maar ook het doorbreken van de carrousel van werving van personeel, die tussen onze bedrijven gaande is.'

Tot slot geeft Joeri Vermaas nog een voorbeeld van sociale innovatie die andere bedrijven zouden kunnen gebruiken. 'Het is redelijk gemakkelijk om de jonge populatie binnen je bedrijf te vragen om eens op te schrijven wat zij denken dat nodig is voor innovatie. Breng die lijst met suggesties binnen je organisatie en implementeer hun ideeën stap voor stap. In ons bedrijf kwamen uit dat project verschillende zaken naar voren waarvan we meerdere dingen als zinvol hebben bestempeld. Die gaan we dan ook in de gehele organisatie implementeren.'