Techniek Nederland
Zoeken

Inloggen

Onze leden

bullets

Onze leden uit de installatiebranche richten zich op ontwerp, advies, uitvoering, beheer en onderhoud van technische installaties. Onze leden uit de elektrotechnische detailhandel zijn detailhandels-, reparatie- en refurbishedbedrijven.

Kwaliteit en vakmanschap

bullets

Leden van Techniek Nederland staan voor kwaliteit, betrouwbaarheid en service. Of het nu gaat om een utiliteits- of infraproject, bedrijf of woning: u weet dat u vakmanschap in huis haalt.

Over Techniek Nederland

bullets

Techniek Nederland is de ondernemersvereniging van technisch dienstverleners, installatiebedrijven en de technische detailhandel. Meer dan welke sector ook maken wij technische ontwikkelingen praktisch toepasbaar en daarmee maatschappelijk relevant. 

Onze leden

bullets

Onze leden ontwerpen, leveren, installeren en onderhouden ‘slimme techniek’. Van zonnepaneel, warmtepomp, paneelbouw, badkamers en smart homes, tot snelle en veilige dataverbindingen, innovatieve verkeersoplossingen, complete technische en industriële installaties, steeds slimmere productielijnen en flexibele gebouwen. Op basis van kwaliteit, betrouwbaarheid, vakmanschap en service.

Altijd op de hoogte

bullets

Als brancheorganisatie volgt Techniek Nederland het branchenieuws op de voet. Vaak zijn wij zelf de bron van het nieuws, vanuit onze rol in belangenbehartiging of omdat we nieuwe producten of diensten voor onze leden hebben ontwikkeld.

Gerenommeerde kennispartner

bullets

Via diverse media houden wij niet alleen onze leden, maar ook andere partijen op de hoogte.
Volgt u ons ook?

Brekend: Techniek Nederland start landelijke arbeidsmarktcampagne

Foto-1
primary

Techniek Nederland werkt al op veel fronten aan sectorpromotie, onder meer via samenwerkingsverbanden zoals het Aanvalsplan. Op verzoek van de leden komt daar vanaf 25 september iets nieuws bij: een grote landelijke arbeidsmarktcampagne speciaal voor de installatiebranche. Met als boodschap: Je kunt zoveel meer in de techniek!

Voorzitter Doekle Terpstra van Techniek Nederland is ervan overtuigd dat deze campagne de sector flink gaat helpen om personeelstekorten op te lossen: ‘Voor het eerst in de historie gaan we speciaal onze eigen sector in de spotlights zetten als mooie en belangrijke branche om in te werken. Dat gaat onze leden helpen om de vakmensen te werven die ons land nodig heeft. Hiermee zetten we techniekwerk landelijk stevig op de kaart en gaan we het imago boosten. Bewustwording, daar gaat het om. En dat niet voor even, maar langere tijd – wat ons betreft zeker een aantal jaren.’

Talent binnen hengelen

De arbeidsmarktcampagne wordt nadrukkelijk géén vacaturebank of promotiekanaal voor individuele werkgevers. Terpstra: ‘We doen dit voor de sector als geheel. Wij gaan als het ware ‘de akker bewerken’ of ‘lokaas uitgooien’. Het is aan de leden zelf om de talenten binnen te hengelen.’

‘Je kunt zoveel meer in de techniek’

Zoals Defensie eerder werkte met ‘Geschikt/Ongeschikt’ en de transportsector met ‘Zonder transport staat alles stil’, zo krijgt ook deze campagne een krachtig credo: Je kunt zoveel meer in de techniek. ‘Dat is een boodschap met diverse lagen’, benadrukt Terpstra. ‘Die verwijst allereerst naar de variatie in verrassende jobs en functies bij onze leden. En hij prikkelt de kijker om zichzelf af te vragen: Wat zou ík allemaal kunnen in de techniek?’

Werk dat er écht toe doet

De campagne benadrukt het enorme belang van techniekwerk, de diversiteit, de prettige beloning, de soepele instapmogelijkheden én het carrièreperspectief in de techniek. ‘We gaan iedereen bestoken: of je nu aan het begin van je carrière staat, of al jaren werkt in een bullshit-job. In de techniek vind je werk dat bij je past, dat er écht toe doet – en dat nog goed betaalt ook!’, aldus Terpstra.

Jongeren en zij-instromers

De campagne gaat live op 25 september. Via getargete uitingen op met name social media mikt die op jongeren en potentiële zij-instromers (circa twintig tot veertig jaar). Daarnaast willen we met uitingen zoals abri’s en megaboards op specifieke locaties ook het grote publiek bereiken.

Helden

De leden die via de klankbordgroep nauw betrokken zijn bij de ontwikkeling zijn enthousiast over het gekozen concept. Zij zijn blij met de campagne die er komt en vinden het gekozen concept spot on. Zij vinden hun  mensen helden, niks meer en niks minder. Ga maar na: van een lekkende kraan of cv-storing tot hightech installaties in ziekenhuizen, robotstraten in fabrieken en de bediening van verkeerslichten en bruggen – zonder deze helden van de techniek werkt niks en zit heel Nederland in het donker. Dat moet iedereen weten!

Meer weten over de campagne?

Lees ook: Vijf superhelden pakken de spotlights

Suggesties en tips?

De dagelijkse leiding over de campagne is in handen van Colette Schaap, projectleider Arbeidsmarktcampagne. Heb je vragen, suggesties of tips? Mail ze naar Colette via c.schaap@technieknederland.nl.