Grote Infra Project Uitsnede
Home Waarom investeren in online marketing belangrijk is voor jouw bedrijf

Heb jij een bedrijf in de installatiebranche of technische detailhandel? Dan is het een goed idee om online marketing bovenaan je lijstje te zetten. Hier zijn vijf redenen waarom:

1. Bereik meer mensen

Sinds afgelopen januari zijn er wereldwijd meer dan 5 miljard internetgebruikers, wat neerkomt op 66% van de wereldbevolking. Op een kleine groep na, zitten deze internetgebruikers ook allemaal op sociale media. [1] Bijna iedereen is tegenwoordig online, jouw klanten dus ook. Ze zoeken op internet naar de beste oplossingen voor hun problemen. Met het inzetten van de juiste online marketingkanalen zorg je ervoor dat ze jouw bedrijf vinden.

2. Zie wat werkt

Online kun je alles wat je doet aan marketing meten om te zien wat werkt. Welke marketingkanalen en advertenties brengen daadwerkelijk klanten binnen? Waar klikken ze op als ze eenmaal op je website zijn? Met een duidelijk inzicht in je data kun je beter beslissen waar je tijd en geld naartoe moet gaan.

3. Maak van jouw bedrijf een merk

Met een sterke online identiteit op basis van je huisstijl, website en kernwaarden wordt jouw bedrijf een merk en gaan mensen je herkennen en associëren met waar je voor staat. Ze zien wat je doet en waar je goed in bent, dat bouwt vertrouwen op. Volgens een enquête blijkt dat 81% van de consumenten hun koopbeslissingen baseren op het vertrouwen dat ze hebben in een merk.

4. Een streepje voor op de concurrentie

Als jij een sterke online aanwezigheid hebt en de concurrent niet, wie denk je dat er dan meer klanten krijgt? Juist. Met een sterke merkidentiteit onderscheid je jezelf van de concurrentie en heb je vaak een streepje voor wanneer mensen een keuze gaan maken met wie ze in zee willen gaan.

5. Stimuleer groei van je bedrijf

Meer klanten, meer omzet. Het inzetten van de juiste online marketingkanalen helpt je bedrijf om te groeien. Het is daarbij belangrijk om te kiezen voor de juiste kanalen, want elk kanaal heeft zijn eigen soort publiek. Een goed onderzoek naar welke kanalen het beste werken voor jouw specifieke producten of diensten kan het verschil maken tussen een succesvolle en een niet succesvolle campagne.

Als technisch bedrijf moet je mee met de tijd. Daarom is een strategische aanpak van online marketing een waardevolle investering voor elk bedrijf dat streeft naar groei en duurzaamheid.

Bronnen

  1. Internet Users in the World - Statistics and Facts
  2. The Impact of Brand Trust on consumer behaviour

Speciaal voor Techniek Nederland leden een uur consultancy gratis

Als dé marketingkennispartner van Techniek Nederland, biedt Forward Marketing uitgebreide ervaring en expertise om technische bedrijven te helpen hun doelen te bereiken. Wil je dat ze met jou meedenken? Mail dan naar technieknederland@forwardmarketing.nl of bel naar 085 273 07 00 en vraag naar Alex Koop.