UNETO-VNI krijgt op 15 januari een nieuwe naam: Techniek Nederland

Foto-bij-nieuwe-naam-617x258

UNETO-VNI gaat verder onder de naam Techniek Nederland. Het bestuur van de vereniging heeft dat op 6 september in een speciale vergadering besloten. De vereniging voor ondernemers in de installatiebranche en de technische detailhandel voert de nieuwe naam in op 15 januari 2019.

Onmisbare sector

Foto-bij-nieuwe-naam-275x200

Doekle Terpstra, voorzitter van UNETO-VNI: ‘Het begint bij techniek. Techniek maakt ons land schoner, veiliger en sterker. Onze sector is onmisbaar voor de energietransitie die we in het Klimaatakkoord hebben afgesproken. Maar óók voor het oplossen van andere grote maatschappelijke vraagstukken, zoals mobiliteit, langer zelfstandig thuis wonen, verstedelijking en toenemende complexiteit van onze infrastructuur. De maatschappelijke relevantie zal de komende jaren dus alleen maar groeien. Zo'n sector verdient een glasheldere naam met een herkenbare klank. Daarom heten we voortaan Techniek Nederland.'

Duidelijk profiel

Techniek Nederland zal de belangen van de leden en van de sector als geheel sterker dan ooit behartigen, zowel op regionaal als op nationaal niveau. Terpstra: ‘Ons profiel wordt duidelijker, zowel naar politiek en overheid als naar de organisaties waarmee we samenwerken. Techniek Nederland is vanaf januari 2019 hét aanspreekpunt voor de techniek. Zo krijgen we meer voor elkaar in het belang van onze leden.’

Nadruk op kwaliteit

Techniek Nederland is vanaf 15 januari niet alleen de naam van de nieuwe vereniging, maar ook een merknaam die installatiebedrijven gaan gebruiken richting consumenten en zakelijke opdrachtgevers. Terpstra: ‘Voor technische uitdagingen moet je bij onze leden zijn. Dat onderstrepen we met deze nieuwe naam. Tegelijkertijd leggen we nóg meer nadruk op de kwaliteit van het geleverde werk. Daarmee onderscheiden de leden van Techniek Nederland zich van de rest van de markt.’

Regisseur van complexe techniekprojecten

De techniekbranche neem een steeds sterkere positie in binnen de gebouwde omgeving, industrie en infratechniek. De naam Techniek Nederland markeert die ontwikkeling. Terpstra: ‘Onze leden zijn technische experts en ontwikkelen zich tot dienstverleners op een breed terrein. Ze plaatsen niet alleen technische systemen, maar voeren ook de regie over complexe technische projecten, van ontwerp en plaatsing tot beheer en onderhoud. Techniek Nederland zal die rol de komende jaren benadrukken en versterken.’

Logo en huisstijl

De komende maanden voert UNETO-VNI nog de huidige naam, met Techniek Nederland als toevoeging. In januari 2019 wordt de naam Techniek Nederland en presenteert de vereniging een nieuw logo en een nieuwe huisstijl.