Reactie op Miljoenennota: méér investeren in de energietransitie

binnenhof-617x258

UNETO-VNI is positief én kritisch over de Miljoenennota voor 2019. De installatiekoepel is blij met de aandacht die het kabinet heeft voor de energietransitie. Tegelijkertijd vindt UNETO-VNI dat Rutte III in de begroting andere keuzes had kunnen maken. Daarmee zou de omslag naar een duurzame energievoorziening nóg sneller kunnen verlopen. Om in 2030 de uitstoot van CO2 met 49% te verlagen, is extra inzet voor de scholing van technici bijvoorbeeld hard nodig.

binnenhof-275x200

Van denken naar doen

Voorzitter Doekle Terpstra: ‘Ik reken erop dat dit kabinet er alles aan blijft doen om het  enthousiasme voor de energietransitie vast te houden. Juist in deze fase kunnen extra investeringen het smeermiddel zijn om de verduurzaming van gebouwen, woningen, infrastructuur en industrie extra vaart te geven. We moeten van duurzaam denken naar duurzaam doen. De technische installatiebranche is er klaar voor.’

Energietransitie is haalbaar en betaalbaar