Techniek Nederland
Zoeken

Inloggen

Onze leden

bullets

Onze leden uit de installatiebranche richten zich op ontwerp, advies, uitvoering, beheer en onderhoud van technische installaties. Onze leden uit de elektrotechnische detailhandel zijn detailhandels-, reparatie- en refurbishedbedrijven.

Kwaliteit en vakmanschap

bullets

Leden van Techniek Nederland staan voor kwaliteit, betrouwbaarheid en service. Of het nu gaat om een utiliteits- of infraproject, bedrijf of woning: u weet dat u vakmanschap in huis haalt.

Over Techniek Nederland

bullets

Techniek Nederland is de ondernemersvereniging van technisch dienstverleners, installatiebedrijven en de technische detailhandel. Meer dan welke sector ook maken wij technische ontwikkelingen praktisch toepasbaar en daarmee maatschappelijk relevant. 

Onze leden

bullets

Onze leden ontwerpen, leveren, installeren en onderhouden ‘slimme techniek’. Van zonnepaneel, warmtepomp, paneelbouw, badkamers en smart homes, tot snelle en veilige dataverbindingen, innovatieve verkeersoplossingen, complete technische en industriële installaties, steeds slimmere productielijnen en flexibele gebouwen. Op basis van kwaliteit, betrouwbaarheid, vakmanschap en service.

Altijd op de hoogte

bullets

Als brancheorganisatie volgt Techniek Nederland het branchenieuws op de voet. Vaak zijn wij zelf de bron van het nieuws, vanuit onze rol in belangenbehartiging of omdat we nieuwe producten of diensten voor onze leden hebben ontwikkeld.

Gerenommeerde kennispartner

bullets

Via diverse media houden wij niet alleen onze leden, maar ook andere partijen op de hoogte.
Volgt u ons ook?

primary

Bijtelling (voorkomen)

Iedere werkgever houdt loonbelasting in over het loon van de werknemer. De overheid vindt dat het privégebruik van een zakelijke auto een vorm van loon is. Daarom moet een werknemer hierover loonbelasting betalen. Het voordeel van het privégebruik is de bijtelling waarover u als werkgever loonbelasting afdraagt.

Per januari 2020 zijn er voor nieuwe auto’s nog maar twee bijtellingspercentages: voor nulemissieauto’s (elektrische auto’s) 8 procent en voor alle andere (bestel) auto’s is de bijtelling 22 procent over de cataloguswaarde inclusief btw en bpm. Voor (bestel)auto’s ouder dat 15 jaar geldt nog steeds een bijtellingspercentage van 35 procent over de huidige waarde.

  • Als twee of meer collega’s afwisselend gebruikmaken van één of meer bestelauto’s, dan mag u over de bestelauto per jaar een eindheffing betalen van 300 euro. De werknemers hoeven dan geen bijtelling te betalen of rittenregistratie te voeren.
  • Alleen als de (bestel)auto niet of nagenoeg niet geschikt is voor privégebruik, hoeft er nooit bijtelling te worden betaald. De regels hiervoor zijn erg streng, zo mag er geen bijrijdersstoel zijn en moeten zelfs de contactpunten voor deze niet aanwezige stoel zijn verwijderd. Bij twijfel moet u contact opnemen met uw inspecteur. In onderstaande tabel vindt u een schematisch overzicht van de mogelijkheden om bijtelling te voorkomen.
  Verbod privégebruik Verklaring geen privégebruik Verklaring uitsluitend zakelijk gebruik bestelauto
Welke auto's Alleen voor bestelauto's Voor alle (bestel)auto's Alleen voor bestelauto's
Door wie Opgelegd door werk-gever aan medewerker met contract Aanvraag door medewerker via belastingdienst Gezamenlijke aanvraag via belastingdienst
Hoeveel privé-km Maximaal 0 km privé Maximaal 500 km privé Maximaal 0 km privé
Aansprakelijk Werkgever Medewerker Werkgever en medewerker
Bewijslast Bij werkgever Bij medewerker Bij medewerker
Rittenregistratie Nee Ja (vereenvoudigde) registratie Nee
Toezicht Werkgever houdt zelf actief toezicht en heeft een sanctiebeleid Fiscus houdt toezicht door periodieke controle. Werkgever grijpt in bij vermoeden misbruik Fiscus controleert door camera's, verkeersboets en verdachte plekken als de grens of pretparken
Wie betaalt bijtelling en boete Werkgever Medewerker via inhouden salaris door werkgever Medewerker via inhouden salaris door werkgever