Techniek Nederland
Zoeken

Inloggen

Onze leden

bullets

Onze leden richten zich op ontwerp, advies, uitvoering, beheer en onderhoud van technische installaties. Maar ook elektrotechnische detailhandelsbedrijven en reparatiebedrijven zijn lid.

Kwaliteit en vakmanschap

bullets

Leden van Techniek Nederland staan voor kwaliteit, betrouwbaarheid en service. Of het nu gaat om een utiliteits- of infraproject, bedrijf of woning: u weet dat u vakmanschap in huis haalt.

Over Techniek Nederland

bullets

Techniek Nederland is de ondernemersvereniging van technische dienstverleners, installatiebedrijven en de technische detailhandel. Meer dan welke sector ook maken wij technische ontwikkelingen praktisch toepasbaar en daarmee maatschappelijk relevant. We vertegenwoordigen ruim 6.300 bedrijven en zijn als één van de grootste werkgeversorganisaties van Nederland een factor van betekenis.

Onze leden

bullets

Onze leden ontwerpen, leveren, installeren en onderhouden ‘slimme techniek’. Van zonnepaneel, warmtepomp, paneelbouw, badkamers en smart homes, tot snelle en veilige dataverbindingen, innovatieve verkeersoplossingen, complete technische en industriële installaties, steeds slimmere productielijnen en flexibele gebouwen. Op basis van kwaliteit, betrouwbaarheid, vakmanschap en service.

Altijd op de hoogte

bullets

Als brancheorganisatie volgt Techniek Nederland het branchenieuws op de voet. Vaak zijn wij zelf de bron van het nieuws, vanuit onze rol in belangenbehartiging of omdat we nieuwe producten of diensten voor onze leden hebben ontwikkeld.

Gerenommeerde kennispartner

bullets

Via diverse media houden wij niet alleen onze leden, maar ook andere partijen op de hoogte.
Volgt u ons ook?

Het Millennial mysterie; je gaat het pas zien als je het door hebt

Overleg-1600x900
show

Heb je er wel eens over nagedacht? De verschillen tussen de generaties op de werkvloer. Elke generatie heeft zijn eigen kenmerken. ‘De 50-plussers zijn digibeten’ enerzijds en ‘De jongeren weten niet meer wat hard werken is’’ anderzijds. Soms leuk, soms minder leuk! Herken je ze en wat kun je ermee? Hoe kunnen we met zijn allen gebruik maken van ieders unieke kwaliteiten zodat je als collega’s van elkaar kunt leren? En weten jullie als ondernemer hoe je deze generaties kunnen boeien, binden en begeleiden?

Wat maakt bijvoorbeeld de generatie Millennials ‘anders’ en welke eisen stelt dit aan de organisatie en interne processen?

Deze generatie is geboren in een digitale wereld. Ze weten als geen ander hiermee om te gaan. Social media en het internet kennen nog weinig geheimen. Er is meer dan geld alleen. Sterker: een goed salaris wordt wel hoog gewaardeerd (door 83%), maar "nieuwe dingen leren" (88%) wordt als nog belangrijker gezien.

Eigen grenzen verleggen lijkt ook van groot belang, maar zij koppelen dit wel aan de wens te werken binnen heldere kaders. "Schets duidelijke verwachtingen" (81%) zo is de wens.

Carrière jagen is er nog niet bij. In Nederland wil slechts 33% snel promotie maken. Opleidingen (60%) en maatschappelijk verantwoord bezig zijn (58%) oogsten meer waarderingen.

Werkgevers die al veel met Millennials werken, herkennen de punten ongetwijfeld. Maar bedenk dat er per bedrijfstak en specialisme grote verschillen zijn. Gericht onderzoek helpt je als werkgever om te ontdekken hoe je vooral deze generatie boeit en bindt op de werkvloer.

Je kunt Millennials binden door:

  1. Te focussen op eindeloos leren
  2. De Millennial als symbool te zien voor jouw klant
  3. Betekenis te bieden in plaats van geld
  4. Jouw betrokkenheid te vergroten
  5. Authentiek te zijn

Millennials zijn van de globalisatie en zij zijn daarbij vooral op zoek naar authenticiteit. Het moet echt zijn en echt voelen. Ze willen ervaren, beleven en alles meemaken. Dat laatste staat ook wel bekend als het FOMO-syndroom: Fear Of Missing Out.

Dit is het uitgewerkte voorbeeld van één generatie, de generatie waarmee we nu allemaal van doen hebben. Deze generatie is nu actief op de arbeidsmarkt en drukt daar zijn stempel op, maar hoe zit het met de anderen? Hoe kijken zij er tegenaan, wat is hun drive?

Tijdens het event krijg je een beter beeld van de belevingswereld van de generaties waardoor de samenwerking verbetert. De inzichten opgedaan tijdens het event helpen je op weg in de groei van jouw persoonlijk leiderschap. Na afloop heb je handvatten om aan de slag te gaan met de uitdagingen die er liggen op het gebied van generatie verschillen op de werkvloer.

Het belooft een boeiende en interessante middag te worden met inspirerende sprekers:

  • Doekle Terpstra – voorzitter Techniek Nederland
  • Jasper Scholten – Millennial expert, spreker en auteur van “Het Millennial Mysterie”
  • Martine Beijer – Millennial “Vrouw in de Techniek” en bekend van “Eigen Huis en Tuin”
  • Remco Claassen – performer, trainer en auteur
  • Desiree Kon – voorzitter Jong Techniek Nederland / Installatiebureau Kon

De presentatie is in handen van Kjell Lutz – ervaren dagvoorzitter, moderator en spreker.

Wie durft met ons in gesprek te gaan? We nodigen je graag uit! Iedereen, jong en jong van geest, werkzaam in de installatiesector, van Babyboomer tot Pragmaat ofwel van Generatie X tot Z!

Ervaar dit volledig Corona-proof en hybride event. Grijp deze gelegenheid aan om je kennis op dit onderwerp te verrijken. Met boeiende sprekers, nuttige tips en tricks om toe te passen op de werkvloer en inzicht in elkaars wereld. Gun jezelf een inspirerende middag en meld je aan. Deelname is gratis voor leden van Techniek Nederland. Niet-leden betalen 195,00 euro.

Leden

€ 0,00

Niet-leden

€ 195,00

Korte impressie van het programma:

14.30 uur Start Event met Kjell Lutz, Doekle Terpstra en Desiree Kon

14.40 uur Belevingswerelden van de verschillende generaties

14.45 uur Het generatielandschap door: Martine Beijer en Jasper Scholten

14.55 uur Break Out sessie: The Generation Challenge

15.15 uur Paneldiscussie o.l.v. Kjell Lutz

15.30 uur Pauze met een opdracht

16.05 uur Handvatten voor het ‘Millennial Mysterie’ Tip & Tricks

16.20 uur Break Out sessie: The Personal Challenge

16.35 uur Leiderschap & Ontwikkelmanagement door: Remco Claassen

17.00 uur Afsluiting

Locatie

Online

Adres

Online

Datum en tijdstip

2020-12-01T14:30:00
2020-12-01T17:00:00
2020-12-01T14:30:00 2020-12-01T14:30:00 2020-10-12T08:30:00 2020-11-30T17:00:00
secondary
Valerie Stubbe 240x240 ZW

Heeft u een vraag?

Neem contact op met

Valerie Stubbe

Ledenservice

088 5432 790 | E-MAIL